Ruff, Inca & Jo-Jo

Caroline Karlsson

Härliga valpar!

Har inte hunnit med att blogga denna veckan, varit otroligt mycket.

Det är valpar som ska tas ut, gosas med, matas, lekas med, utforska världen. Det ska städas efter valparna, jobba lite och ta emot valpintresserade. Förutom detta ska jag tydligen hinna med att vara sjuk. Tog nya prover i måndags, och de fick jag aldrig svar på. Igår var jag tillbaka hos läkaren för mina infektioner. Fick nya mediciner och en frågan om att vara sjukskriven mer, men nej så dålig är jag inte nu.. Passade på att fråga om han kan meddela mina svar från blodproverna, och det gjorde han. Alla leverproverna var förhöjda och det är ju inte så bra. Så han ville inte släppa mig, utan nya prover som jag förhoppingsvis får svar på idag. Kan vara att de höjs pågrund av infektionerna, eller är det gallan som påverkar levern. Otroligt spännande, eller inte.

Igår var jag även på apoteket och beställde avmaskning till valparna, förra gången köpte jag i tub men nu har jag beställt i spruta istället. Betyydligt enklare att ge och räkna ut i dos.

Valparna växer som ogräs och hittar på mer och mer hyss. Det är verkligen full fart eller noll. De utforskar mer nu, och tycker inte om att vara i valphagen annat än när de sover. Okej vårat fel, vi har skämt bort dem som det ska vara. Vi försöker ta ut dem så mycket det bara går, och framförallt att de ska kissa/bajsa utomhus. Det är bara två gånger som en valp bajsat inomhus, annars gör de allt utomhus. Vi började sätta upp en stor komposthage i trädgården som de kunde vara i, när vi va med ute och vaktade. Men tror ni de ville vara där i? Nej, så fort vi öppnade så blev de tysta. De älskar springa runt i trädgården och busa och utforska. Bita och dra i buskarna, gömma sig bland buskarna är också kul. De har börjat förstå att sista kisseturen i trädgården på kvällen innan vi ska sova är bara en kort tur, och då springer de alla och gömmer sig så man inte ska hitta dem. De är väldigt framåt och sätter man sig ner på golvet så kryper de gärna upp i knät på en, gärna alla samtidigt. Sitter man på en stol eller i soffan, så hoppar och skäller de för att de ska verkligen gosa och pussas. De ändrar sig hela tiden, och ena dagen så tror jag att jag vet vem som passar vem medan nästa dag så är det helt annat. På söndag är de 6 v, bara 2v kvar som jag får ha dem!

 

 

20120720-081951.jpg

20120720-082000.jpg

20120720-082008.jpg

20120720-082019.jpg

20120720-082040.jpg

20 juli, 2012 - Posted by | Uncategorized

Inga kommentarer ännu.

Lämna en kommentar